KULTURVÆRFTET

Effektiv bookingløsning til ny stor kulturinstitution

Da Helsingørs nye kulturcenter, Kulturværftet, åbnede dørene i oktober 2010, var der ikke noget online system så personalet kunne booke events og koncerter. Efter at have brugt Google kalenderen, og manuelt at have håndteret bookingprocessen søgte Kulturværftet efter et standard bookingsystem af den mere kraftige af slagsen. Den fik de af Dynateam.

“Vi kan nu producere statistikrapporter med oplysninger. Lige fra typen af event og publikum til det lokale, det blev skete i, hvilket er en god planlægningsressource, og meget vigtig for vores strategiske planlægning,” forklarer Vibeke Dalskov, souschef for Kulturværftet.

 

“Det nye system medvirker til, at vi får nyttig information om vores kunder, gæster og publikum, hvilket hjælper os med at styre og håndtere markedsføringskampagner.”

 

Det 13.000 kvadratmeter store kulturcenter i byens tidligere skibsværft, indeholder to koncertsale, mødelokaler, udstillingshall, restaurant, museum, bibliotek og workshops, og er i øvrigt fusioneret med byens andets kultursted, Toldkammeret.

 

 

Sådan begyndte vi

Da processen begyndte, var der ingen standard løsning til kulturcentre, og udvikling af et nyt bookingsystem fra bunden er et kompleks og dyrt projekt. Som ramme for systemet valgte Kulturværftet derfor at gå med en standard løsning, Microsoft CRM Dynamics. Hertil blev tilføjet en række funktioner til platformen for at imødekomme Kulturværftets behov. Projektet blev igangsat med en række interne workshops.

“Disse workshops hjalp os med at forstå Kulturværftets og Toldkammerets workflow, og hvad de gør for, at en event skal blive en succes. Vi havde også brug for denne forretningsspecifikke information til at opbygge booking-systemet,” forklarer Marc Taarup, salgschef hos Dynateam.

På basis af Microsoft CRM blev der tilføjet en platform med basis-funktioner, hvor de 70 % af løsningen er standard, mens de resterende 30 % er tilpasset netop Kulturværftet og Toldkammeret. Det betød samtidig, at løsningen kunne leveres på ganske få måneder. I øvrigt til en konkurrencedygtig pris.

“Samarbejdet fungerede rigtig fint og, og der blev virkelig lyttet til os. Som erfarne event managers med kendskab til andre CRM-systemer er vi meget tilfredse med vores nye system. Det er nemt at bruge, og da det er et online værktøj, opdateres alle oplysninger i realtid,” siger Vibeke Dalskov.

 

DU ER ALTID VELKOMMEN HOS DYNATEAM. SKRIV ELLER RING TIL OS. VI GLÆDER OS TIL AT HØRE FRA DIG.

LÆS MERE>
Nyheder >
02.03.2016
Dynateam Vest A/S er ret pålidelige, siger de
Dynateam Vest A/S har scoren AAA i kreditværdighed og pålidelighed fra Soliditet/Bisnode, som er Europas førende kreditvurderingsselskab.
Events >
01.06.2016
LS Retail Erfa gruppe samarbejde
LS Retail erfa gruppe samarbejde..

SE ALLE VORES REFERENCER

Læs mere

SE VORES CRM LØSNINGER

Læs mere

KONTAKT OS OM CRM

Kontakt