Løgismose + Meyers

Smagen af god forretning

At finde balancepunktet mellem kvalitet på kundesiden og indtjening på bundlinjen er en udfordring for mange virksomheder. To af de virksomheder, der kender formlen er Løgismose og Meyers. Nu er de to koncerner fusioneret og opkøbt af en kapitalfond. Forbrugernes fortsatte loyalitet kombineret med effektiv forretningsdrift i en endnu større koncern med forskellige kulturer og systemer er en vigtig opgave.

- Det fusionerede selskab, L+M, er nu en meget stor virksomhed med mange forskellige typer af forretningsenheder. Fra restauranter, bagerier og delikatessebutikker til fødevareproduktion, catering og grossistvirksomhed. Det hele skal stadig smage godt, og være udsøgt i forhold til markedet. Og på de indre linjer, skal vi bakkes op af et enormt effektivt IT system – eller forretningssystem. Ellers kan vi ikke opfylde det første – løftet til forbrugerne, fortæller Jakob Ingemann, fra IZARA, der fungerer som L+M’s IT afdeling, og står for implementeringen af de nye IT systemer i samarbejde med Dynateam A/S, der har leveret systemerne.

- Vi har valgt et NAV som standard ERP løsning og et LS retail system. Vi vil nemlig hele tiden være opdateret på systemerne, og jo mere modificerede tingene er, jo sværere og dyrere er opdateringerne.

- Konsulenterne fra Dynateam har afgjort tilført processen værdi. De er strukturerede og har meget erfaring med vores sektorer. Samtidig byder de ind med nye ideer og er fleksible. Restaurantdrift handler fx meget om, at IT systemet skal underbygge medarbejdernes kreativitet og skaberkraft, og ikke bremse den.

 

 

Med på holdet, der implementerer især LS systemet er Anne Marie Davidsen. Èn af de vigtige opgaver i forhold til implementeringen, er mødet mellem brugerne i butikkerne og det nye system.

- Kassesystemet skal tale med vores master system, men det er vigtigt, at der så at sige er tale om en dialog mellem systemerne. Altså, at inputs og ønsker fra brugerne, tages med i forhold til design og funktionalitet i systemet, og vi ligeledes fra central side udstikker krav, siger Anne Marie Davidsen.

- Derfor er fleksibilitet ét af nøgleordene. Også i det helt praktiske. Dér viser Dynateam også forståelse og tilpasning. Jeg har ringet til dem sent om aftenen og fået hjælp og svar, og det er ret godt, når man næste morgen skal stå ude i en af vores butikker, og hjælpe medarbejderne godt i gang med systemet.

- Dynateam giver hurtige estimater, når vi spørger om tid og pris på ændringer eller udvidelser. Det har gjort, at processen ikke har trukket unødig ud, men været holdt på skinner og med fuld fokus fra alle parter.

 

 

Vil du høre mere om, hvordan man får IT systemer til at understøtte kundeoplevelser i særklasse.

 

Kim Myllerup

DU ER ALTID VELKOMMEN HOS DYNATEAM. SKRIV ELLER RING TIL OS. VI GLÆDER OS TIL AT HØRE FRA DIG.

LÆS MERE>
Nyheder >
02.03.2016
Dynateam Vest A/S er ret pålidelige, siger de
Dynateam Vest A/S har scoren AAA i kreditværdighed og pålidelighed fra Soliditet/Bisnode, som er Europas førende kreditvurderingsselskab.
Events >
01.06.2016
LS Retail Erfa gruppe samarbejde
LS Retail erfa gruppe samarbejde..

SE ALLE VORES REFERENCER

Læs mere

SE VORES NAV LØSNINGER

Læs mere

KONTAKT OS OM NAV 2015

Kontakt