Skip to the content

CRM opstartspakke

Kom i luften på fem dage

Microsoft Dynamics Sales, som er en del af Dynamics 365 familien, er et meget brugervenligt CRM-system, som er meget nemt at integrere til de øvrige produkter i Microsoft familien. Vi har defineret en implementeringspakke, som gør, at man hurtigt og nemt kan komme i gang med at bruge løsningen.

Målgruppe

Målgruppen er virksomheder, som ønsker at komme hurtigt og enkelt i gang med en CRM-salgsløsning og ønsker en løsning, der er baseret på standard funktionalitet.

Hovedfunktionalitet i Microsoft Dynamics Sales

CRM handler om at maximere udbyttet af alle de kontaktpunkter, en virksomhed har med sine kunder. CRM hjælper med at styre og opbygge relationer, der skaber og udvikler loyale og langvarige kundeforhold. Microsoft Dynamics Sales organiserer således dine kontakter og gør det enkelt at følge op på dine kunder og aktiviteter. Hovedfunktionalitet er som følger:

  • Firmaer
  • Kundeemner
  • Kontakter
  • Salgsmuligheder
  • Aktiviteter
  • Standard integration til Microsoft Outlook

Hvordan gør vi

1  Vi starter med en indledende forventningsafstemning, inden vi laver den endelige aftale (ca. 3 timer)

2  Gennemgang af jeres salgsproces

3  Aftale hvilke virksomheder og kontaktpersoner der skal indlæses, og i hvilket format data skal være.

4  Aftale med sælgerne, hvordan CRM skal bruges i deres dagligdag

5  Afdække om der er behov for funktionalitet/integrationer, der ikke er del af Dynateam CRM-pakken

6  Grundlæggende opsætning og konfiguration

o Oprettelse af abonnement hos Microsoft
o Oprettelse af brugere

7  Introduktion - overordnet gennemgang af løsningen for brugerne

8  Opsætning

o Opsætning af Kundeemne, Firma, Kontakter og Salgsmuligheder
o Opsætning af salgsproces
o Evt. tilretning og fjernelse af felter
o Indlæsning af data fra de Excel-ark som I har udfyldt
o Opsætning af relevante visninger
o Opsætning af 2 sikkerhedsroller (Salgschef, Sælger)

9  Opsætning af Outlook integration - såfremt I har et Office 365 abonnement og benytter Outlook

10  Undervisning (en halv dag)

o Oprettelse af virksomheder og kontakter
o Nye aktiviteter, bemærkninger m.m.
o Integration til Outlook
o Oprettelse af salgsmuligheder
o Søgning og filtrering

 

Der er afsat 25 timer til ovenstående. Bliver der behov for yderligere tid, aftaler vi dette, og det vil blive faktureret efterfølgende.

Proces og tidsplan

Vi anbefaler, at det bliver en kort og koncentreret proces på 2 – 3 uger, så det er vigtigt, at alle relevante i organisationen er klar, når processen går i gang. Det er vigtigt, at der er en beslutningstager fra jer med i processen.

Dashboard

Eksempel på et dashboard med en klassisk pipeline og tilhørende aktiviteter.

Dashboard aktiviteter

Dashboard med kundeemner og åbne aktiviteter.

Typiske tilvalg

En CRM-implementering er som regel en rejse, hvor man løbende tilføjer ny funktionalitet, efterhånden
som man ser mulighederne i CRM-platformen.

Nogle af de typiske tilvalg er:

  • Mere undervisning
  • Udnytte mere funktionalitet i CRM, udsendelse af nyhedsbreve, marketing håndtering
  • Kunde KPI’er og Dashboards
  • Integration til Bisnode eller Lasso
  • Integration til ERP-system (hvis man allerede bruger Business Central, kan det være en meget nem og hurtig løsning)
  • Integration til website
  • Integration til Power BI
Odd Rune

Vil du vide mere?

Odd Rune

IT-forretningskonsulent
or@dynateam.dk
+45 31 41 40 98