Skip to the content

Power BI ERP Dashboard

Få indsigt fra Dag 1

Vi har udviklet en Power BI ERP dashboard-pakke, der nemt præsenterer jer for et hurtigt overblik over finans, salg, indkøb m.m. baseret på jeres data i Microsoft Dynamics NAV/Microsoft Dynamics 365 Business Central.

ERP dashboard-pakken er et tidsbesparende ledelsesrapporteringsværktøj, der indeholder en række prædefinerede dashboards og rapporter, som giver jer et overbliksbillede samt mulighed for at dykke dybere ned i data, og dermed opnå specifikt indsigt for den enkelt postering, vare, kunde eller sælger.

 

Målgruppe

Målgruppen er mellemstore og lidt større virksomheder, der bruger Dynamics NAV eller Business Central, og som ønsker at gøre data fra ERP-systemet tilgængeligt på en nem og overskuelig måde i organisationen.

Prøv 2 måneder gratis

Læs mere her

Forudsætninger

  • Power BI Pro licenser.
  • Minimum Microsoft Dynamics NAV 2013 eller Microsoft Dynamics 365 Business Central.
  • Microsoft On-premises data gateway.

Hovedfunktionalitet

ERP dashboard-pakken består af fem områder med prædefinerede dashboards og rapporter, der giver jer et hurtigt og intuitivt overblik over jeres forretning.


De fem områder:

  • Finans
  • Salg
  • Indkøb
  • Ordrer / Tilbud
  • Kunder / Varer

 

I får bl.a. en nem månedsrapportering, der ligger klar, så snart månedsregnskabet er lukket. Dette giver jer en særlig fleksibilitet og gør, at I kan få det optimale ud af jeres ERP-system uden at skulle være ERP-ekspert.

På hvert dashboard kan I filtrere på dimensioner samt dykke ned i enkelte posteringer.

Dashboards og rapporter kan desuden let deles i jeres organisation. Det kan ske i form af et mailabonnement til udvalgte medarbejdere eller ved at eksportere til Excel, PowerPoint og PDF.

Power BI ERP Dashboard

Book demo

Udfyld formularen for at bestille en demo præsentation af Power BI ERP Dashboard-pakken.

Når vi har modtaget din henvendelse, vil du blive kontaktet med henblik på at aftale et tidspunkt for præsentationen. 

Præsentationen vil foregå på Teams.

 

Når du indtaster dine persondata i formularen ovenfor, behandler vi dine personoplysninger i overensstemmelse med vores privatlivspolitik. Du accepterer samtidig at modtage nyhedsbrev fra Consit Gruppen og Dynateam. Samtykket kan til enhver tid trækkes tilbage.

Hvad indeholder pakken

 

Finans - Månedsoversigt

Her vises månedsoversigten med balance og resultatopgørelse, hvilket giver jer det overordnede billede af det valgte regnskabsår samt mulighed for at dykke ned i posteringerne.

Disse rapporter er også tilgængelige i NAV/BC, men med ERP dashboard-pakken har I direkte adgang til månedsoversigten. Derudover kan I nemt vælge filtre for at få den ønskede visning.



Finans - Månedsrapport

Her får I en nem og overskuelig rapportering, der giver et samlet overblik over virksomhedens performance i de forskellige måneder samtidig med, at I kan sammenligne med budgettet.

Oversigten indeholder de realiserede tal samt budgettet og variansen mellem dem. Det er brudt ned på alle måneder i det valgte år. Her kan I også dykke ned i posteringerne.

Der kan vælges mellem flere budgetter og I kan se, hvordan variansen er op imod de realiserede tal. Der er også muligheden for at få vist variansen med sidste års tilsvarende tal.

Fordelen ved dette dashboard er, at I kan filtrere på lokation, kunder, afdelinger og på jeres specifikke dimensioner.



Finans - KPI’er

Her får I et visuelt dashboard, som bryder regnskabet op i kategorierne:

  • Omsætning
  • Vareforbrug
  • Driftsomkostning
  • Alt-under-EBIT

Det giver jer mulighed for at se de forskellige kategorier opbrudt på forskellige kontogrupper.

Eksempelvis kan I dykke ned i jeres omsætning og se, hvilke salgskanaler der bidrager til omsætningen.

 



Salgskommission

Her får I vist kundebogen for en given periode og kan få overblik over hvordan jeres sælgere performer.

Det er målt ved at se på:

  • Hvor mange salg, der sker per sælger,
  • Hvad gennemsnittet er per salg for hver sælger
  • Hvor meget omsætning, hver sælger bidrager med

Dashboardet kan bruges til generel opfølgning på sælgere og til at udarbejde salgskommission/bonus til sælgerne.



Salgsopfølgning

Her får I det store overblik over salgsaktiviteter og om hvorvidt de produkter, der sælges, er rentable.

I får indsigt i jeres salg og hvordan det er gået. Se, hvor salgene kommer fra, og hvordan de fordelt er på posteringsgrupper og på forskellige lande.  

Se om ordrebøgerne stemmer overens med samme periode sidste år, og hvordan jeres ordrer klarer sig per uge interval imod samme uge sidste år.

I kan også få et overblik over, hvor meget de forskellige varer i gennemsnit bliver solgt for og hvad dækningsgraden er.



Ordrer / Tilbud

Her får I overblik over hvor mange åbne ordrer I har og hvilke kunder de er fordelt på.

I kan bruge dashboardet til at følge op på åbne ordrer og tilbud samt til at se om jeres virksomhed er on track i forhold til sidste år.

Se hvordan jeres tilbud og ordrer er fordelt på kunder og størrelsen på dem. I kan også dykke ned i de enkelte kunder og se hvilke varer der er åbne ordrer, tilbud og totale ordrer på.



Kunder / Varer

Her får I overblik over, hvor meget I omsætter for og hvor mange enheder, der bliver afsat til hver kunde.

Hold øje med, at jeres kunder køber som forventet. I kan også se om der skal bestilles flere produkter hjem til lagret, hvis der ligger ekstraordinær mange tilbud på en kunde.

Dyk ned i hver kunde og se, hvilke produkter kunden omsætter og se dækningsbidraget pr. produkt.

Der kan filtreres på kunder, lande, kundebetalingsaftalegruppe og tilbudskundegruppe.



Indkøb

Her får I det komplette overblik over jeres varer. Dashboardet kan bruges som et redskab ved planlægningen af fremadrettede indkøb.

I oversigten vises:

  • Lager status pr. vare,
  • Kostpris pr. vare
  • Indkøbspris
  • Salg pr. vare.

Der er også mulighed for at fremsøge specifikke varer.

Hvordan gør vi

  1. Afklaringsmøde
    Vi starter med et afklaringsmøde, hvor vi gennemgår processen og for afklaret hvordan vi skal tilgå jeres system. Vi skal også have identificeret hvem der skal være jeres tekniske kontakt til os.

  2. Integration mellem Power BI og jeres NAV/Business Central
    Vi opsætter datakoblingen mellem Power BI og jeres NAV/Business Central, og kontroller at jeres data kommer rigtigt ind, og vises korrekt. Datamodulet tager udgangspunkt i felter, der ligger som standard i din ERP-løsning og opdateres op til 8 gange dagligt.

  3. Oprettelse af brugere
    Vi opretter de Power BI brugere, som skal kunne tilgå Power BI ERP Dashboard, samt opsætter den af jeres medarbejdere, som skal være administrator. Vi hjælper også med at oprette et work space til Power BI.

  4. Overlevering og introduktion
    Vi overleverer løsningen til jer, sammen med en kort introduktion i hvordan man benytter systemet (1 time). Ønskes der yderligere undervisning eller opsætning af yderligere analyser eller funktionsområder aftales det efterfølgende. Vi beholder vores administrator adgang, så vi løbende kan opdatere systemet.

Relevante tillægsprodukter

Der er mange muligheder for at bygge videre på løsningen. Nedenstående element kan nemt integreres med løsningen:

  • Dashboard med budgetsimulering

Vil du vide mere?

 

 

Mette Barsøe Larsen
Salgschef
+45 4187 9480
mbl@dynateam.dk

 

 

Henrik Munch Carlsen
Salgschef
+45 2184 8621
hmc@dynateam.dk